رشد نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: با توجه به بازگشایی مرز‌ها و انجام ترانزیت کالا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد رشد چشمگیر تناژ ترانزیت ورودی و خروجی کالا در مرز‌های استان هستیم.

 فاریابی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۰۸ هزار تن تناژ ترانزیت ورودی و نزدیک به ۹۱ هزار تن تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان انجام گرفته که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب بالغ بر ۶۶۵ و نزدیک به ۲۴۰۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: بیشترین رشد تناژ ترانزیت خروجی در بین پایانه‌های مرزی متعلق به پایانه مرزی بازرگان با افزون بر ۸۱ هزار تن و رشد ۳۱۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

این مقام مسئول در پایان به رشد تناژ صادرات و واردات در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت رشد تناژ صادرات بالغ بر ۲۷۰ درصد و رشد تناژ واردات نزدیک به ۴۳۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.